dinsdag 17 maart 2009

DVD-marathon

Keelontstekingen zijn niet leuk! Maar, zo eens een weekje “uitzieken” heeft zo ook zijn voordelen. Want wat doe je als je zo slap bent als een vod? Juist ja, in de zetel hangen. En wat is het actiefste dat je dan kan doen? Juist ja, TV kijken. En dus vond ik het afgelopen week de moment om eindelijk eens te werken aan mijn achterstand in dvd’s kijken. Er zijn nog zoveel dvd’s die nog nooit uit het “plastiekske” geraakt zijn. Hoog tijd dus om daar verandering in te brengen. Ik heb op paar dagen tijd toch een stuk of 10 films gezien : Hel van Tanger, Taking Lives, Match Point, City of God, The Italian Job, 21, Vantage Point, The Departed, American Beauty en True Romance.

Ik heb niet ene film afgezet omdat het tegenviel. Dat op zich viel al goed mee natuurlijk. Twee films staken er voor mij wel bovenuit. Match Point en City of God.

Match Point kwam wel heel traag “op gang” maar uiteindelijk werd het een zeer spannende film met schitterend einde! Ik heb nog ganse avond rondgelopen met het gevoel “man, dat was ne schitterende film!”.

City of God was ook zeer “beklijvend” of hoe zegt ge dat. De film wist me van het begin af te boeien en er zaten geen dipjes in de film. Soms waren er wel wat “zwaardere” scenes in (bv. wanneer wenend kindje wordt doodgeschoten) maar anderzijds heb ik geen spatje bloed gezien... Echt een aanrader!

Hieronder kan je de trailers vinden van deze twee films.

P.S. Ik had tussen het kijken van de films nog wat tijd over en bijgevolg... staan al mijn films nu alfabetisch... :-) (Voor zover ik over de nodige dvd-rekken beschik uiteraard.... in afwachting van de creatie van mijn “media-wall” in april!!! :-))) )

P.S. Het spreekt ook voor zich dat ik zaterdag even in de Mediamarkt ben binnengesprongen, kwestie van mijn collectie “dvd’s-in-plastiekske” op peil te houden... ;-)



1 opmerking:

Anoniem zei

Match point is op tv vanavond! ik ga dus zeker kijken! Merci voor de tip