donderdag 12 maart 2009

Javier Guzman

Even dreigde een hardnekkige keelontsteking roet in het eten te gooien, maar gisterenavond is aan negen maanden geduld en geheimhouding een einde gekomen. Reeds negen maanden had ik de tickets in mijn bezit als verrassing voor mijn vriendin haar verjaardag. Van in juli had ik de tickets al in het "zwarte doosje" steken. Ze wist dat ze er in lagen en toch heeft ze haar nieuwsgierigheid kunnen beheersen. Maar gisteren kon ik haar eindelijk zeggen wat de verrassing was. We gingen namelijk naar een optreden van mijn favoriete stand-up comedian Javier Guzman. (zie ook eerdere posts op mijn blog) Ik moet dus wel toegeven dat het ook een beetje een cadeau voor mezelf was, maar dat neemt niet weg dat het toch een zeer geslaagde verrassing was.

En hij heeft mijn verwachtingen volledig ingelost. Een uur en kwartier was ik zodanig geboeid dat ik niet doorhad dat het al zolang bezig was. Bij momenten stroomde de tranen van het lachen. Ik blijf er bij dat alle Belgische cabaretiers nog niet tot aan zijn enkels komen. Ik moet wel toegeven dat ik het niet zijn beste show vond van al diegenen die ik al van hem heb gezien. Maar toch blijft het mijn absolute favoriet. En ik kan niet wachten tot deze show uitkomt op dvd.

Hieronder kan je nog één van mijn favoriete fragmenten zien uit zijn vorige zaalshow.

Geen opmerkingen: