donderdag 24 juli 2008

Boonanza


Ik ga op reis en neem mee... Boonanza!!! Zondagmorgen vertrekken we op reis en gewoontegetrouw maak ik dan een lijstje met wat ik allemaal niet mag vergeten mee te nemen. Zo ook dit jaar, en het eerste dat op mijn blaadje staat is Boonanza! Dit kaartspel dat we onlangs "ontdekten" mag echt niet ontbreken.

Voor diegenen die het nog niet kennen : het doel van het spel is eenvoudig, nl. zoveel mogelijk kaarten van dezelfde soort sparen, een beetje het principe van "kwartetten" dus. De tekeningen op de kaarten zijn wel veel leuker. De grappigste is de tekening van de "bruine bonen". Het kan aan mij liggen maar ik leg het verband tussen bruine bonen en het overmatig consumeren ervan... oordeel zelf maar adhv afbeelding... :-)
Voor de rest zijn er ook nog blauwe bonen, tuinbonen, chilibonen, sojabonen, kidneybonen, ogenbonen... Er bestaan bovendien nog uitbreidingen bij dit spel met nog andere soorten bonen en leuke extra opdrachtjes.
Voor wie dit spel nog niet kent, een aanrader bv. om aan de bar te spelen of zo... :-)

Geen opmerkingen: