dinsdag 22 juli 2008

Ik vertrek

Men neme : één koppel Hollanders, waarvan de man denkt dat hij net bekroond is met de titel "ondernemer van het jaar", en de vrouw even naïef is als ze eruit ziet. Voeg daar twee pubers aan toe wiens leefwereld niet groter is dan het laatste nieuwe spelletje voor op hun speelconsole. Stuur dit gezin dan naar een plek in het buitenland, zonder enig idee waar ze gaan wonen en zonder enig benul van de taal die daar gesproken wordt. En wat krijg je dan?

Inderdaad, het programma "Ik vertrek". Iedere maandagavond, zo omstreeks 21u45 laat ik me weer verleiden om naar dit TV-programma te kijken. Het is toch weer iedere keer grappig om te zien hoe naïef sommige mensen toch wel zijn. Ze verkopen hun huis in Nederland, en trekken dan op goed geluk naar god weet waar, zonder vooraf er twee seconden over na te denken waar ze terecht zullen komen en liefst nog zonder één letter van die taal te kennen waar ze terecht komen. Achteraf zoek ik dan altijd op hoeveel er nog van hun droom overblijft, meestal niets. Gisteren, was daarop, tot mijn grootste verbazing, een uitzondering. Kijk maar op http://www.reel-man.com/

Geloof me, ze maken nog weinig dergelijke komische programma's! (al is dat niet de bedoeling van dit programma denk ik...)

Enfin, voor als je eens niet weet wat er op TV is, 't is echt een aanrader!! ;-)

4 opmerkingen:

lies zei

Sorry, je hebt wéér een award in de wacht gesleept. Af te halen op mijn blog

hANdgemaakt zei

Bedankt voor de tip, op welke zender kunnen we al dit lachwekkends bezichtigen?

Che1376 zei

op vitaya!

lies zei

Ja, ik kende het ook nog niet. Ga volgende week toch ook eens kijken denk ik.