vrijdag 12 september 2008

M'en & B's

Ik had me voorgenomen om hier geen “mens-ik-erger-me-elke-dag-blog” van te maken maar bij gebrek aan meer inspiratie zie ik mij toch genoodzaakt even het volgende te ventileren.

Ik rij elke dag met de trein naar het werk en daar ben ik heel blij om. Want de 3.5km die ik met de auto van het station naar huis rijd, zijn voor mij al een voldoende grote bron van ergernis in het verkeer. En ik ga hier niet beweren dat ik zelf een goede chauffeur ben. Diegenen die dat van zichzelf zeggen, zijn meestal net de ergsten. Maar ik durf wel zeggen dat ik een voorzichtige en defensieve rijstijl heb. Soms krijg ik het verwijt een “bompa-rijstijl” te hebben. Maar, wat is er mis mee om 50km/h te rijden waar je 50km/h mag, en 70 waar je 70 mag en 120 waar je 120 mag? Ik vind dat alleszins al beter dan de echte bompa’s/zondagschauffeurs die gewoon overal 60 rijden, zowel in bebouwde kom als op banen waar ge 90 moogt.

Wat mij betreft, zijn er twee grote groepen van ergernis-chauffeurs. Ik zal geen merk noemen, maar ik denk dat een goede verstaander meteen weet over wie ik het heb, nl. de M’en de B’s. En allicht zitten er ook uitzonderingen tussen maar die bevestigen dan gewoon de regel.

De M’en herken je aan hun ferm dikke bakken met 827 opties BINNENIN hun auto. Maar zonder die ene optie aan de buitenkant, nl. de PINKER!! Echt waar, ik zweer het, bij de M’en is een pinker EEN OPTIE!!! Ik geloofde het eerst ook niet, maar sinds ik er op let wel! Die mannen pinken bijna nooit, ongelooflijk! Ik kan het maar niet begrijpen dat daar nog niemand is achter gekomen en dat die wagens al jaren en jaren zo verkocht worden, ongelooflijk!!!

En de tweede categorie : de B’s. Tja, je zou ze evenzeer de “doodrijders”, de “bumperneukers” of de “ik-denk-dat-ik-alleen-op-de-baan-ben-rijders” kunnen noemen. Wat die mensen bezielt eens ze in hun “bolide” kruipen, ik weet het niet, maar voor mijn part mogen zij een apart rijvak krijgen, zodat ze tenminste de rest al niet meer in gevaar brengen. En als dat niet helpt : auto in beslag nemen ipv superboetes, neh!! Als dit geen discussie op gang brengt ;-)

1 opmerking:

lies zei

Aaaah, ik kan me daar ook zo vreselijk aan ergeren! En idd, laat ze zo snel mogelijk hun rijbewijs afpakken, dat we voor eens en voor altijd verlost zijn van die doodrijders