dinsdag 4 november 2008

Hoopje hout



Sinds vorige winter heb ik er naast schuppen een nieuwe hobby bij. In de weekends van de wintermaanden ben ik deeltijds houthakker geworden. Nu de mazout zo duur geworden is, gaat iedereen wel op zoek naar alternatief en wij vonden dat in hout. Tot enkele weken terug hadden we enkel een inbouwcassette maar deze ruilden we in voor nieuwe kachel, en met resultaat. Dit "beestje" maakt het in no time tien graden warmer (thermometer hangt wel vlak naast de kachel), zodanig dat ik nu zit te zweten voor mijn kachel in aangenaam temperatuurtje van 26°C :-)

Nu moet dat beestje wel "gevoed" worden uiteraard, en vandaar mijn nieuwe hobby. Twee weken terug hebben we onze voorraad nog aangedikt met een 300-tal appelboompjes, die we (geloof het of niet) met de blote hand gewoon neerleggen en daarna in stukken zagen. Toen ze me dat eerste keer vertelden dacht ik ook dat het een mopje was maar niets is minder waar. Het is niet voor niets dat ze zeggen dat je je aan hout 5 keer kan verwarmen (uitdoen, in stukken zagen, opladen, stapelen en opstoken). Aan het hoopje op de foto gaan we ons dus nog minstens 2 keer kunnen verwarmen ;-)

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Nog wat extra houtblokken in de haard gooien en je kan een sauna openhouden!

Che1376 zei

ik moet toegeven dat ik al ene keer zelfs mij t-shirt heb moeten uitdoen :-)

Anoniem zei

haha! Kan je de extra warmte niet opvangen en doorverkopen als "groene energie"?