vrijdag 28 november 2008

Lukoil


Onlangs kregen we telefoon van de politie. Of wij reden met een grijze Opel Vectra met nummerplaat... Euh ja... En of we op woensdag 12 november op dat uur voor zoveel getankt hadden bij Lukoil... Euh ja, dat zou kunnen... En of we eens konden checken of dat wel degelijk van onze rekening was gegaan, want we zouden getankt hebben zonder te betalen...

Ik ben dan maar meteen mijn rekeninguittreksels gaan afdrukken bij de bank en inderdaad er was geen geld van mijn rekening afgegaan. Zeer bizar, want ik had wel degelijk mijn bankkaart gebruikt voor ik getankt had.

Blijkbaar krijgen de uitbaters van een tankstation iedere keer een signaal te horen wanneer iemand de hendel afneemt, ergens logisch bv. voor diegenen die na het tanken in winkel zelf gaan betalen. Nu hadden ze (achteraf?) gemerkt dat er geen betaling geregistreerd was toen ik getankt had. Met videobeelden hebben ze dan achterhaald, wie ik was enz. enz. De politie wist me te vertellen dat ze in dat bewuste tankstation al enkele maanden met dat probleem zitten. Af en toe wordt betaling niet geregistreerd.

Ik vond het wel raar dat ze daar in alle toonaarden over zwegen toen ik bij Lukoil mijn schuld ging aflossen. Een heel verwarrende uitleg over hoe dat gekomen was, dat wel, maar excuses voor ongemak of zo, no way! Tja, hun verlies... mij zien ze daar nooit meer terug...

Ondertussen begint mijn blog meer en meer te lijken op “klaag-blog”, ik zal eens op zoek gaan naar “positieve noot” :-)

Geen opmerkingen: