woensdag 8 oktober 2008

WC-ellende


Nog maar een weekje geleden was ik nog met veel "stoef" aan het verkondigen op het "kokeneten" dat onze ellende met het sanitair eindelijk achter de rug was. Reeds een drietal keer hebben we ons gewaagd aan het "beerput ledigen in onze WC", d.i. het ontstoppen van uw WC met dien verstande dat alles niet aan het uiteinde van uw buis er uit komt maar gewoon alles omhoog komt waar de pot zich bevindt... meer details zal ik jullie besparen. Bij onze laatste verstopping, nu enkele maanden geleden, hadden we "het probleem" gevonden. De buizen lopen onder ons terras richting de septische put. Een bocht tussen twee buizen had een groot gat, nu ja, eigenlijk was er gewoon geen bocht meer... Je vervangt die bocht, je vermijdt dat er kilo's bouwafval op die buis steunt (wat onze voorganger niet als een probleem zag?!?!?) en je denkt : problem solved!! Niets blijkt minder waar... vanmorgen bleek dat alles weeral eens verstopt zit... Ik zie nog maar één oplossing, nl. hutje bouwen vlak boven de septische put, plank met een gat erin boven de put... terug naar de middeleeuwen! :-(

3 opmerkingen:

Freya zei

En Cédric is niet langs geweest?

Che1376 zei

Nee, maar ik heb hem wel gezien e gesproken maandag, zou dat al voldoende zijn???

Freya zei

Wie weet :-) Ik heb hem maandag ook gesproken en hier zijn - tot nu toe - nog geen problemen.