zondag 11 januari 2009

Bal Marginal

Wat de inwoners van Aarschot, Diest en Tienen ook mogen beweren, afgelopen week is het bewezen : de marginale driehoek bestaat!! En voor wie me niet gelooft, dan moet je maar eens een trein nemen van Brussel richting Diest... (of omgekeerd uiteraard)

Hoe kan je in godsnaam met drie "wijven" (excuseer me voor het woord) gedurende een half uur discuteren over het al dan niet verkrijgen van een halve dag extra congé na 25 trouwe dienst. En dit op dusdanige manier dat heel de wagon kan/moet meegenieten van heel deze historie en terwijl je tegelijkertijd ook nog 27 wortels naar binnenspeelt!!! Argh!!!!

Soms vraag ik me af waarom wij ontwikkelingshulp sturen naar bv. Congo, terwijl er hier in België ook nog heel veel werk is. Ik stel daarom voor dat er in een nieuwe regering (die in dit land toch om het half jaar wordt samengesteld) een Minister van Marginale Driehoek komt!!

En verder ga ik actiecomité of weet ik veel welke groep oprichten om trein voortaan in te delen in drie soorten wagons : de lezers, de slapers en de babbelaars! Zo kunnen de mensen die graag 's morgens of 's avonds (om te ontstressen) nog ff een dutje doen, dit op hun gemak doen. Met de lezers kan ik nog leven maar de babbelaars... Gelieve deze een eigen wagon te geven zodanig dat ze tegen elkaar op kunnen brullen en schreeuwen en om het "margi's" kunnen doen!

Tot slot nog : ik las deze week op vele blog's verhalen over de miserie met de treinen (vertragingen, afschaffingen, in de koude staan...) en da's idd geen lachertje en op moment zelf vloek ik ook wel eens maar je weet dat het met de trein altijd een beetje avontuur is... Maar ik vind het nog veel erger dat ik (wanneer er dan al eens een trein (op tijd) is) ik deze moet delen met... laat ons beleefd blijven... "mensen die me niet 100% liggen", argh!!!!!!!!!!! Leve de marginaliteit!!

3 opmerkingen:

Litrik De Roy zei

Oei oei Bavo. Slecht geslapen? Pillekes vergeten te pakken? ;)

Unknown zei

Aha, het wordt me helemaal duidelijk...De Bavo doet aan ontwikkelingshulp, vandaar dat je regio Diest als woonplaats hebt gekozen...een 20jarenplan dus ;)

Che1376 zei

Voor alle duidelijkheid... Schaffen ligt buiten Diest :-)