maandag 16 februari 2009

13e KWB-quiz : geslaagd!

Op vrijdag 6 februari vond voor de 13e keer “onze” quiz plaats. Ik zeg “onze” omdat een quiz nooit solo-werk is, maar wel het resultaat van een samenwerking, zowel wat het samenstellen van de quiz zelf betreft, als al wat er nog komt bij kijken (prijzen ronselen, opdienen, ...).

Ik lever mijn bijdrage hoofdzakelijk aan het samenstellen van de quizvragen. Daar kruipen heel wat uurtjes in. En vaak duikt de dag van quiz toch ook de stress op. Zullen de geluidsfragmenten wel werken? Zou ik niets over het hoofd gezien hebben? Zouden er klachten komen? Komt iedereen opdagen? ...

Maar alles is wonderbaarlijk vlot verlopen. Zoals ieder jaar eigenlijk. We zijn ondertussen al zodanig “gerodeerd” dat het de laatste jaren steeds vlot verloopt. Dit jaar hebben we zelfs geen enkele “klacht” genoteerd, een unicum. Want je mag je quiz nog 100 keer nalezen en elke vraag duizend keer wikken en wegen, elk jaar was er toch weer iets waar niemand van ons aan gedacht had.
Slechts één “opmerking” kregen we. Met de nadruk op “opmerking” want ze wilden het zelf geen “klacht” noemen. We stelden de vraag : “
Op maandag 5 januari begon de nieuwe radiozender MNM met uitzenden. Welke “ster” kreeg de eer om als eerste liedje de ether in te gaan?” Volgens hen was het Peter Van de Veire omdat ze hem ook als een ster beschouwen. Helaas hadden ze niet gelet op de woorden “als eerste liedje”... want wij doelden uiteraard op Milk Inc...
Nu ja, uiteindelijk was het slechts één van hun enige drie fouten voor de pauze... En eigenlijk kenden ze wel het antwoord maar hadden ze de vraag verkeerd geïnterpreteerd... Allemaal niet erg als je weet dat ze de quiz wonnen met 193 op 200 punten.

Het is ook altijd leuk om achteraf eens de antwoordbladen de doorlopen en het volgende vond ik toch wel het vermelden waard :

- de ploeg “Het Vettig Tepelke” herkende de foto van Pamela Anderson niet ;

- de minst goed beantwoorde vraag (slechts 2 juiste antwoorden) luidde :

We zoeken de naam van een Deense politie reeks over een Deens politieteam om grensoverschrijdende misdaad in Scandinavië te bestrijden. De reeks wordt uitgezonden zaterdag nacht op één.

The Eagle


- meest originele (fout) antwoord : eigenlijk reeks van antwoorden van een ploeg die duidelijk weinig of geen kaas gegeten hadden van “sportfiguren herkennen op foto’s” : hun antwoorden : een voetballer, nog een voetballer, en nog een voetballer, en nog een andere voetballer met een prijs, één met een vlag, nen hardloper die iets gewonnen heeft, ocharme hij heeft niet gewonnen, ne schone zwarte tennisser

Belangrijke andere noemenswaardige weetjes :

- mijn grootste “stress-moment” : toen de cd met geluidsfragmenten bleef haperen bij het 5e fragment : ff paniek (gelukkig zat ik verscholen en is dit aan de meeste mensen voorbijgegaan) ;

- er werden maar liefst ZEVEN BAKKEN DUVEL verzet!! Daarnaast ook nog drie bakken Tongerlo en een volledig vat gewone “pintjes” : Santé!!

- de Beunhazen wonnen de quiz : 193 op 200 ;

- een recensie kan je hier terugvinden

Slotsom : alweer een geslaagde quizavond, met hopelijk een mooie som als opbrengst zodat we nog een jaartje verder kunnen zaalvoetballen!

En ondertussen beginnen we alvast met de voorbereiding van de 14e KWB-quiz...

Binnekort hoop ik ook nog enkele “sfeerbeelden” te kunnen toevoegen...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

En oh wat heb ik spijt dat ik er niet was! Maar dat wist je al natuurlijk.
Leuke post trouwens, de quiz eens achter de schermen

Che1376 zei

Ik schrijf u alvast op voor volgend jaar dan hè ;-)

Kga nog wat grasduinen in de antwoorden, er zaten nog leuke dingen in...